Enkelhed er undervurderet
KOMPLEKSITET SKAL HELST VÆRE EN HEMMELIGHED INDTIL DEN GIVER MENING
Mit motto er gør det enkelt. Gør det inspirerende og gør det virkningsfuldt.
Enkelhed handler om at sortere fra og gøre det du præsentere forståelig. Hvis du lige som jeg er fan af TED Talks ved du at selv det mest komplekse forskning kan gøre enkelt nok til at alle kan få en forståelse af måske 10 år samlet forskning.
På engelsk findes der et ord som hedder simplexity – dette begreb handler om at omsætte viden enkelt. Det er meget inspirerende for mig. I en tid, hvor alle kæmper om opmærksomhed er det vigtigt at kunne forenkle og forstærke sine budskaber. Visuel kommunikation kan transformer komplekse budskaber og enkelt og effektfuldt fortælle omverdenen hvem du og din virksomhed er.
Din kommunikation skal skabe attention, sympati og handling. Hvis den skal virke, skal den påvirke. Det er derfor vigtigt, at det visuelle budskab kommer i øjenhøjde og rammer lige i hjertet – det er her det gør en forskel. Den må gerne overraske og frem for alt skal den overbevise fordi den giver mening.
Her kan du ser en Ted Talks om begrebet Simplicity – hvis du som mig kan godt kan lide at fodre din hjerne med inspiration.