Godt samarbejde trives bedste med klare aftaler
Som udgangspunkt er mine priser de samme, som dem, der bliver anbefalet i Dansk Journalistforbunds ‘Medieaftale for grafisk design og illustration’. Læs mere her. Jeg kan dog bedst lide “runde tal” – hvilket er til jeres fordel – og hvorfor min timepris ligger på 850 kr. for kreativt arbejde, 650 for grafisk/dtp arbejde og nogle gange laver jeg en særlig pris ved mere fast samarbejde.
Når det er sagt, så kan den samme opgave variere meget fra kunde til kunde – og det er derfor svært at opsætte nogle helt firkantede produktpriser. Jeg laver derfor gerne et individuelt tilbud, så I får lige, hvad I har behov for!
5 SKARPE
HVAD JEG FORVENTER AF DIG
1. LAV ET BUDGET
Lav et budget. Så kan vi sammen finde ud af hvordan tid, ressourcer og pengene bruges bedst. Grafiske opgaver kan lade sig gøre på både store og små budgetter – men åbenhed er et must. Et website, der både er funktionelt, rammer målgruppen og konvertere effektivt kræver at du er villig til at investere flere penge end hvis det “bare” er et online visitkort. Lav en ramme for din investering, så hjælper jeg dig med at få mest for pengene.
2. SÆT DIG ET MÅL
Kedeligt og svært? Måske – men nødvendigt er det. Hvis du ikke ved, hvor du skal hen – så ved du heller ikke, om du er kommet i mål. Du skal have et mål med dit website, så du kan se om resultatet står mål med din investering.
Sæt et mål – så du ved, hvornår champagnepropperne skal springe!
3. TAG DIG TID
Selv om du vælger at outsource dit projekt til mig, så kommer det stadig til at kræve noget af din opmærksomhed. Jeg stiller krav til mine kunder, og forventer at du leverer dit – ligesom du forventer, at jeg leverer til tiden og til den aftalte pris.
4. BRUG DIN PASSION
At skabe sig et online publikum, tiltrække mulige kunder og opbygge et brand er hårdt arbejde og det tager tid.
Passionen er derfor det brændstof, der får dig til at fortsætte – også når det er svært og det går alt for langsomt eller du skal lære noget nyt igen.
Hvis du ikke har passion for det du laver – så lav noget andet!
5. KEND DINE KUNDER
Eller dit publikum. Uddan dine kunder til at være bedre kunder, mere oplyste kunder og mere interesserede kunder.
Vær parat til at servicere dem med indhold, giv dem information og viden.